miriamkarlsson

Alla inlägg den 7 juli 2011

Av miriam karlsson - 7 juli 2011 14:30

Det är ju inte alls fel att jag försöker vaccinera mig mot gula feber, eftersom jag ska till Kenya med min kära klass (om jag nu kommer komma in i landet, eftersom jag fortfarande inte har någon vaccination) Problemet är detta:

Jag ringer till jönköping infektionsklinik (jag vet att landsbro vårdcentral kommer hänvisa mig dit, eftersom de inte har vaccinet hemma).

Jönköping säger att Vetlanda är närmare, och hänvisar mig dit.

När jag ringer till Vetlanda säger de "ring till Landsbro och kolla om de har vaccinet, annars kan du återkomma". Så jag ringer till Landsbro. De säger "Vi har inte vaccinet hemma, ring till infektionskliniken i Jönköping" Eftersom jag skulle ringa tillbaka till vetlanda så gör jag det. "men du står ju i Landsbro?" Jag förklarar att de inte har vaccinet hemma, och inte vaccinerar mot gula febern där. Så efter nästan 45 min av telefonsamtal för att boka en vaccinationstid kommer de fram till att de ska ringa mig imon eller på måndag, för de vet inte vad de ska göra åt saken.


ja, men jag älskar att stå i Landsbro vårdcentral. Det kommer ta livet av mig, för jag kommer inte lyckas få vaccinet så jag kommer åka utan det, sen kommer jag få ta det på frygplatsen i nairobi och då kommer jag få Aids! Tack till byråkratin och allt väl organiserat i Sverige, Tack så mycket.


Ikväll ska jag dränka mina kännslor i sommarmys med en fin Celina.

Ovido - Quiz & Flashcards