miriamkarlsson

Alla inlägg under december 2011

Av miriam karlsson - 31 december 2011 16:24

Jag trodde inte detta, men jag kan inte hindra léendet. Det skrämmer mig när jag tänker "Ta mig tillbaka, låt mig få njuta, bara en gång till." 


Stängde på jobbet igår, och när jag kom hem hälsades jag välkommen av min bror som stod och tittade ut genom fönstret. Alltd lika kul. Gick upp lite för tidigt för att klippa Josef och åkte till stan och lunchade med Emelie x2, Felicia och Antonia. 



Ett misstag är kanske inte för alltid ett misstag. Men denna gången är det sannerligen ett misstag. Inget annat.



GOTT NYTT ÅR!!

Av miriam karlsson - 30 december 2011 11:57

Jag känner mig nästan som världens bästa kollega när jag har bakat muffins att ställa i personalrummet. Dock är muffinsarna i ugnen, så jag vet ju inte om de bli jätte dåliga.

Igår handlade jag min älskade nyårsklänning som jag längtar efter att få ta på mig. Tack vare min kära vän Annie.

hmm.... måste bara focaccia till nyår också.... kanske nu när jag redan är igång. 

10-timmars pass på jobbet ikväll, men imon är det ju nyår. tihi

Av miriam karlsson - 28 december 2011 15:41

Det som min hjärna hittar på när jag varken sover eller är vaken skrämmer mig. Det är då jag får veta vad jag egentligen känner. Vilka som verkligen sårat mig, ja vilka jag bryr mig om. Du kan inte såra mig om jag inte bryr mig om dig. Då spelar inte min lögner längre någon roll, min lögner om att du inte är någon.

Av miriam karlsson - 28 december 2011 12:19

Det börjar närma sig nyår. 


Året som gått, har varit bra. Trots att jag inte riktigt minns så jätte mycket just nu. Det bästa detta året var nog Berta och Indien,


Indien toppar nog listan inom många områden. Ett fantastiskt land med fantastiska människor. Jag föll för Indien, blev förälskad och saknar det varje dag. Mitt hjärta hoppar till lite när man pratar om Indien, och jag kan knappt tänka på det utan att le. Är det någon sak som jag bestämt mig för så är det att jag ska Dit. Igen. Och allt som hände, som nu bara är helt overkligt. Jag är så lyckligt lottad.


Berta kommer inte långt efter. En helt främmande tjej som vi ska hämta upp på stationen och hon ska bo här i tre månader. Jag visste bara att jag skulle bli tvungen att umgås med en tjej jag aldrig träffat. Hon kanske var hel lustig, eller väldigt, väldigt ofärskämd eller rent av elak. Jag visste inte. Sen att det visade sig vara en mysig, fantastisk, underbar, snäll och omtänksam tjej gjorde det till något fantastiskt. Den systern jag alltid önskat mig. Hon blev en del av våran familj direkt. Vi kommer alltid vara systrar. När vi sedan vinkade av henne på tåget stod vi alla och stor-lipade. För en del av våran familj åkte i väg, och skulle aldrig flytta hem igen. Hon ville inte åka hem, vi ville inte mista henne.


Körkortet var väldigt bra också.


 



























  



















Av miriam karlsson - 28 december 2011 01:11

The Time Traveler's Wife - ganska invecklad och inte alls bara mysig att sitta av en tisdagkväll. Men helt ok, dock. Och framkallade tårar, som alltid.

.

Av miriam karlsson - 27 december 2011 16:33

Glädjen som uppstår när bilen fungerar och går så nära perfekt som möjligt. 

Fotbollsträning väntar ikväll. taggad. 


Hoppas på att hitta en nyårsklännig, hoppas även på att bestämma vad jag ska göra på nyår. 

och kanske finns det möjlighet att boka frisör till balen, trots allt. 

Av miriam karlsson - 26 december 2011 22:43

Sitter och fyller i massa frågor på engelska. Au-pair? Tanken var så och det pirrar fortfarande i magen när jag tänker på att det kan bli sant. 

Imorgon ska jag försöka inverstera i en nyårsklänning (kommer inte hitta någon, men måste leta, leta, leta.), hårinpackning och om jag hittar några kläder och andra saker som jag vill köpa till mig själv i julklapp.

Av miriam karlsson - 26 december 2011 16:11

Ibland glömmer jag bort hur härlig släkt jag har... kanske inte är så konstigt, eftersom jag träffar dem vart andra eller tredje år. Men smörgåstårta, ostkaka och massa barn blev det av dagen. Slutade med att jag gick runt med en liten ettåring i famnen. 

Fira juldagen med hela familjen var ju inte fel, heller och avsluta den med ansiktsmask och mys med svägerskan. 

Ovido - Quiz & Flashcards