miriamkarlsson

Alla inlägg under april 2011

Av miriam karlsson - 30 april 2011 21:53













En saknad jag alltid kommer leva med, en  saknad som gör ont men som jag aldrig kommer ångra, en saknad som förändrat mitt liv.



   


Please, take me to you, I miss you so badly.

-

Av miriam karlsson - 30 april 2011 11:29


Oh boy I hear, in my dreams

I hear your whisper, across the sea
I keep you with me, in my heart
You make it easier, when life gets hard




Av miriam karlsson - 30 april 2011 00:49

I just want to see you because I miss you so much.

Av miriam karlsson - 30 april 2011 00:20

De säger att jag blev 18 idag (eller för 20 min sen, egentligen) men det vet jag inte om jag kan fatta. Dagen blev helt fantastisk i alla fall :D


På morgonen vaknade jag vid 6-7 hos anna och tog bussen till emelie, där hon hade dukat upp med tårta, kaffe, cider, melon, jordgubbar och frallor och bjöd mej på värsta mysig frukosten, dock var jag tvungen att följa med min far som kom och hämtade mig. Väl hemma tog jag en löprunda i skogen med musik och solsken, jätte härligt. Sedan tränade jag lite med min pilates boll som jag så snällt fick av mina syskon i måndags :D


efter det fick jag träffa min Indiska vän pastor K. Typ det bästa på dagen att han ringde igår kväll och ville få tag på mej. Så mysig och jag saknar alla människor, det gör jag sannerligen!

När vi kom hem sa min mamma åt mej att ta på mej varmare kläder och så åkte vi och åt fin mat på en restaurang i Oskarshamn :)

turned out very well!

-2-

Av miriam karlsson - 25 april 2011 22:49

Bär mig som ett sigill vid ditt hjärta,

som ett sigill vid din arm.

Stark som döden är kärleken,

lidelsen obeveklig som graven.

Dess pilar är flammande eld,

en ljungande låga.

Häga visan 8:6


Vill vara märkt för evigt. Så jag aldrig glömmer. Saved.

Vill att du ska märka mitt hjärta.

Av miriam karlsson - 24 april 2011 21:49

Jag har en väldigt fin vän. Torsdag till lördag spenderades med Celina på tre dagar och det var det bästa på länge. Galet mycket skratt och sjuka saker hände det så det var verkligen bra!!


 

Jag vill förklara, men jag hittar inte ord. Det har inte att göra med ordföråd, bara det att när jag ska forma meningar så hoppaar alla ord omrking och jag kan inte riktigt få ihop vad jag menar.


Jag vill inte känna. Ibland önskar jag att jag var känslokall. Och tiden går fort, det gör mej stressad. För jag suger på att ta tag i saker. Alltför mycket ska göras, alltför lite tid.


I don't want you, I just want you to look my way.

Av miriam karlsson - 19 april 2011 23:02

I dreamed I saw you. I was enchanted by your eyes.


Idag var jag på par-resa. Det känns bra att jag börjar med sånt tidigt. Tillbringades med Linus & Felicia, Simon & Sara, Johanna C & Sebastian och Johanna K & Teo. Det var en fin dag. Mina vänner är bättre än jag kan förstå.

Igår var inte helt fel, heller. Jag har nog de allra bästa vännerna som finns.


Nu taggar jag att röja i Huskvarna på konferens. "Ungefär som en fotbollscup fast kristet" förklarade felicia det. Jo sant. Jag ska åka dit med en fantastisk saknad vän, Celina. Det kommer blir typ en av de bästa påskerna ever.  Myyyys!!


   


Jag återvänder till drömmen ibland. bara för att vara säker på att du är kvar. För i verkligenheten vet jag att det inte stämmer.




.


Av miriam karlsson - 14 april 2011 21:40

Jag vill inte. Vill inte bry mig, vill inte känna.



Vi såg solen idag. Den gör livet ljusare. Att vakna sent och se solen lysa utanför fönstret det är lycka. Jag njuter.


Känsla: kännande el. upplevelse av lust el. olust o.d

Även: psykologisk förnimmelse, ofta i motsats till rationellt tänkande, exempelvis rädsla, lycka, sorg etc.


Jag önskar bara att jag var lika hård som jag säger, lika hård som jag alltid trott. Jag vill inte känna.

Ovido - Quiz & Flashcards