miriamkarlsson

Alla inlägg under oktober 2010

Av miriam karlsson - 20 oktober 2010 19:40

Det snöar. Jag går med badtofflor, fortfarande och folk tycker att jag är konstig och inte riktigt frisk. Visst, man fryser, det blir blött och vääääldigt halt. Men är det inte en del av mig? Hör inte badtofflor till mitt vanliga liv?


Jag gick och funderade och insåg att om jag ska våga kasta mej ut och chansa, gör saker jag inte vågar måste jag i alla fall veta vem som är jag, inte vem jag vill vara, vem jag har blivit utan vem jag egentligen är, om man tar bort allt som gör mig säker. Jag måste vara någon då.


Det kändes lite som om det blir vinter måste jag ha mina badtofflor ett tag in i snön, annars kommer jag känna mig obekväm och naken. Jag måste hitta trygghet i mig själv, innan jag kan ta av mig badtofflorna, liksom. Som ett prov att klara av folks blickar, åsikter och kommentarer.

fast inte ordagagrant med badtofflorna kanske.... men ni fattar förhoppningsvis XD


 

-  Jag har tagit ett steg ut, inte helt i vattnet, men det gungar lite  -

Av miriam karlsson - 19 oktober 2010 19:45

Jaha.... då var det nästan klart ommöblerat =)

Jag känner att jag behöver lite förändring, varför inte vända upp och ner på hela livet? Söka sig dit man inte hittar och.... börja på nytt? Man kanske är för feg för det..... vill vara där man känner sig säker och inte riskera för mycket, utan bara...... lagom?





-     I want to be in your presence, falling down on my knees. Hold me, Jesus and teach me how to live until I die    -

Av miriam karlsson - 18 oktober 2010 16:00

Jag stälde mig framför spegeln med en sax. Lite senare lämnade jag spegeln med kortare hår.

Nu ska jag bara vänta på att det växer, lägga mig i dvala och vakna upp när tiden gått framåt.


 

<3

Av miriam karlsson - 17 oktober 2010 18:52

Åh! Jag har verkligen ett problem!

Det handlar om torsdag till söndag i Värnamo. Ja, dom flesta har nog hört alla mina diskussioner med mig själv. Men jag vill VERKLIGEN till Vision 10 och då är det väl bara att åka, men ack vad ni misstar er.....


för det första. Jag vet endast EN person (typ) på hela stället. Man vågar väl itne åka så länge och itne känna någon när man ska sova där? det hade varit en helt annan sak om jag bott hos någon i värnamo, men så är itne fallet.


Jag är blyg vid främlingar, speciellt när jag är själv och itne känner någon. Hur ska alla reagera om jag kommer ensam och pratar med folk "o nej, inte en sån där tönt som itne har några vänner" och det skulle jag troligtvis ändå itne våga! Gå runt och vara själv, kan man nog göra, men oj vad tråkigt och vad mobbad man känner sig.


Dagens i-landsproblem.

och jag hatar att jag har detta problemet.

Av miriam karlsson - 16 oktober 2010 22:07



-   Det är det enda jag kan tänka på, ändå existerar det lika lite som rosor existerar på solen.   -


Av miriam karlsson - 13 oktober 2010 17:08

Jag gymmade visst inte idag :O insåg att jag hann med bussen hem, och varför vara kvar i stan extra länge när hela kroppen är utpumpad och man nästan somnar under proven? precis, ingen anledning alls X) så kvällen tillbringas nog i soffan med ovanligt mycket kaffe :)


Igår var mysigt, som alla pluggkvällar hos simon är ^^  och tro det eller ej, men vi fick massvis pluggat... okej inte massvis, men fullt tillräckligt =)


- Dagens förälskelse är nog Ron Pope.... och hoppet om att få cirkeln sluten så jag slipper fundera mer -


 


Jag lägger ut en bild på Simon och Sara för att dom är söta :)

Av miriam karlsson - 10 oktober 2010 17:18

        


       



Jag har funderat i helgen. Jag tror jag är påväg tillbaka, till den jag var då. Men det finns så mycket jag ångrar, helt plötsligt insåg jag hur jag betett mig.


Räcker ordet förlåt? Om du inte ens vet att jag är ledsen för allt?

Bäst att göra något åt det när jag har möjlighet, inte innan, inte efter.


Det passar inte här. Jag gillar inte bloggen just nu, jag vill inte skriva massa onödiga ord, tankar, jag vill leva istället. vara där det är på riktigt, där du är.


Av miriam karlsson - 7 oktober 2010 16:20

Hur kunde det bli såhär?

Okej, det är nog bara en retorisk fråga, för det vet jag mycket väl.

Jag har tapapt allt.

Typ allt, som allt finporslin, alla antika vasar OCH allt annat av värde!!


Jag vet, jag vet JAG VET!!!!  Men hur??

Hur kommer jag till den krokiga grusvägen som går igenom den stora, mörka och djupa skogen men som leder ut i värmen på andra sidan. Den lilla stigen som ger mat under tiden så man orkar komma ut i värmen, var ligger den? jag tror jag har tappat kartan :O


<3

Ovido - Quiz & Flashcards