miriamkarlsson

Alla inlägg under december 2010

Av miriam karlsson - 14 december 2010 20:56

Jag är verkligen brutalt knäckt och slagen till marken!!!  Jag kan inte alls matten och jag hatar det så fruktansvärt mycket!!!!

Nu är jag så trött att jag inte orkar plugga och det kommer verkligen inte sluta bra..... suck...... jag vill bara se framåt en liten stund och se jul, men nu gör inte julen mej glad.... inte alls, faktiskt!!!

Av miriam karlsson - 13 december 2010 21:06

.

.

.

.


Se solen lysa över de vita, skimrande ängarna. Kylan som försiktigt biter i kinderna och det knastrande ljudet från snön. Du trampar upp en ny stig i den djupa snö som omger dig, där igen har gått tidigare. Höjer du blicken ser du snötäckta granar i en omgivning hämtat från ditt fotoalbum. Det vackra.

.

.

.

.

.

.

Av miriam karlsson - 12 december 2010 20:05

Kan vara så att jag är kär i Ronald McDonald......


Jag har jobbat typ hela helgen.... suck..... fast Ronald förgyllde min dag, likaså att jag fick stå i kassan gjorde dagen liiiiiite bättre :D tihi

Imon hoppas vi på en bra dag, om vi kommer iväg till Sävsjö för att titta på Annie ;) haha  eller det är ju egentligen luciatåg vi ska kolla på.... men men XD


Förövrigt har jag lite panik över julklapparna man borde köpa.....


Livet är vackert, en glittrande blandning av hopp och kärlek.

Av miriam karlsson - 7 december 2010 19:08

Vissa saker trodde jag skulle försvinna, inte ryckas upp av något så här litet....

Det handlar om att greppa runt den fast klippan som aldrig sviker.

Av miriam karlsson - 6 december 2010 18:53


Jag önskar du förstod, förstod hur mycket jag drömmer. När allt bubblar inom mig vill jag att det ska bubbla ut över dig. Jag älskar dig inte. Men jag önskar att jag gjorde det.


 

Solens strålar gömmer sig nu, de kämpar inte ens för att komma fram. Det är för svårt. Värmen är helt borta och de vackra blommor som fyllde trädgården är utbytta mot skimrande vit snö. Som ett tjockt täcke man inte kan flytta på. Det spelar ingen roll hur mycket du vill, du kan inte göra något åt det. Det handlar om att lära sig att njuta och se det vackra som speglas i isens klara yta.

Av miriam karlsson - 5 december 2010 16:56

åh! Impact var jätte kul :D Blev rätt lyckat ändå :) och lovsångsdramat verkade ju gå hem :)

Oj! Det var sjukt värt allt! Och lärt känna massa trevliga människor jag inte kände innan, åh! Jag är glad att jag var med för alla har verkligen gjort domma veckorna lite bättre än dom hade varit annars!  Man känner sig verkligen välkommen ^^

Jag vet inte vad jag ska skriva.... är bara så sjukt lycklig över allt =)


Här skulle det kommer bilder från Impact men mina föräldrar tog visst med sig kameran, men inget minneskort..... jo ibland märks det att man behövs hemma ;)

Av miriam karlsson - 2 december 2010 18:19

.

Julmusik, kaffe,  ljus och julklappar på G.  Har fått klart 3 julklappar :P Viktigt att tillägga är att jag har inte köpt några julklappar, bara slått in dom åt mamma =)



Skolan lugna ner sig och för min del kan jag  nästan ta jullov nu. Inte det sämsta. Livet är fint! och mina vänner är bra :)

Av miriam karlsson - 1 december 2010 20:02


Snön ligger djup och sakta men säkert smyger julkänslorna på. Det närmar sig mer än man kan ana för tiden går fortare nu. Kanske blir det så när man bli äldre, jag vet inte. Men december känns inte längre som en evighet, inte som det är hela mitt liv. Utan bara en liten del av något mycket större. Trots det vill jag bara njuta nu. Njuta av det vackra.



 


Det vi inte har, det saknar vi. När vi får det, föraktar vi det. Och när vi blir av med det, vill vi ha tillbaka det.



 

- Vissa saker förstår jag inte. Varför reagerar jag såhär? Jag vill släppa taget. Våga förlora. Kunna leva med förödmjukelsen i att misslyckas. Men jag förstår i alla fall vilka mina riktiga vänner är, de som är värda mer än guld och som bryr sig. -

Ovido - Quiz & Flashcards