miriamkarlsson

Alla inlägg under januari 2012

Av miriam karlsson - 22 januari 2012 12:38

To miss someone is a way of loving.



För en sekund tänker jag känna. Känna det jag egentligen undviker. det jag förtränger. 

Av miriam karlsson - 21 januari 2012 21:32



Ibland är det för svårt att sätta ut en punkt, då sätter vi ett kommatecken där istället och förlänger något som borde tagit slut för länge sen.



.

Av miriam karlsson - 21 januari 2012 19:08

 



Två bilder från det efterlängtade 3:3. Studentkänslorna kom för första gången på riktigt. 

We're yellow.... just so you don't lose us.   

Av miriam karlsson - 19 januari 2012 14:58

Tänk om drömmen var verklig. Om detta inte alls var en förhoppning. en väntan på att livet ska börja. 



En dag ska jag fånga dig när du faller, komma på vad kärlek är.  

Jag ska le när du pratar, inte pågrund av vad du säger, utan att du finns. 

Jag ska ge dig mitt allt. hela mitt hjärta.  

Om jag kan.  




Av miriam karlsson - 18 januari 2012 14:36

Allt vackert har en baksida. utmaningen är bara att göra det vackra ännu vackrare, så att det tillslut, när du ser baksidan, trots allt är värt det.


I call it stealing  
You call it borrow  
So I want my heart back  

If you're not gonna keep it.  



Tänk om mitt hjärta hade en ventil, så jag kunde släppa på trycket. Släppa ut den förväntan som efter en tid kommer förvandlas till besvikelse. Jag önskar jag kunde lägga ned allt. hos dig. 

Av miriam karlsson - 17 januari 2012 20:51

Ett liv. Fullproppat med fina saker. Fyllt av fina vänner. Planer som får min mage att pirra av längtan och en vardag jag egentligen aldrig kunnat drömma om. 

Av miriam karlsson - 17 januari 2012 16:08

Ju mera dom spottar på mig, desto snabbare kommer jag blomma. 




Fladdrande vingar i en blandning av gaser. 

 En palett av färger, fint samordnade i mönster ingen förstår. 

En värld vi inte känner, en värld där inget kan stoppa oss. 

Kärleken antar en annan skepnad. 

Följer du med mig till ett annat universum? Där du finns. och jag. ingen annan. 

Av miriam karlsson - 16 januari 2012 18:10

If you ask me how I'm doing, I would say I'm doing just fine.

I would lie and say that you not on my mind. 



Jag slits mellan besvikelse, sorg och empati. Att utnyttja kärlekens styrka. Att stå utanför och se på. 

Ovido - Quiz & Flashcards