miriamkarlsson

Alla inlägg den 18 december 2011

Av miriam karlsson - 18 december 2011 16:45

Lämnade den oihopsatta lampan på borde med de enkla orden Jag tänker inte sätta ihop det. Jag går och duschar. Inte det att jag inte kan.... bara det att jag inte tänker astränga mig tillräckligt mycket för att titta på bruksanvisningen, med risk att misslyckas ändå. Har jag någon gång berättat hur mycket jag hatar teknik? oändligt mycket. Ska skaffa mig en snäll granne när jag flyttar som, utan att ifrågasätta, kommer till mig och lagar/fixar/sätterihop alla mina tekniska prylar medan jag sätter på kaffet. That's life.


Så nu lämnar jag lampan och fortsätter kampen mot huvudvärken. Tror jag är uppe i 3-4 dagar i streck nu. Headache's killing me.  

Av miriam karlsson - 18 december 2011 13:22

Tyvärr fick kameran stanna hemma igår, pga mitt dåliga minne. Men det gjorde inte kvällen sämre. Mysig julkväll, med julkalender, pepparkakor, julmusik, fina vänner, julskum och allt annat som krävs för en lyckad kväll. Det gjorde ju inte saker sämre att det var vitt när vi åkte hem senare på natten. 

Insåg att jag har suttit insnöad i vårat hus och vilat alldeles för längesen. Minns inte när jag tillbringade en kväll med vänner (borträknat kvällarna med Berta, givetvis) senast. 


Drömde förövrigt om alla möjliga personer. Om att berta glömde massa saker i tvättmaskinen, zansi kramade mig, och vänner ringde till Josef för att prata med mig. Turbulent natt.


Ovido - Quiz & Flashcards