miriamkarlsson

Alla inlägg under januari 2011

Av miriam karlsson - 13 januari 2011 19:48

Torsdag. beslutsångest. lycka.

individuella val. jag hatar att välja.

Av miriam karlsson - 12 januari 2011 17:01

Allt blir inte som man tänkt sig. Att handlöst bli tvungen att lita på någon slutar alltid med att det krossar ditt hjärta. Inte alltid som den stora smällen, när ditt hjärta blir nerkastat från ett hus och sedan hänsynslöst trampat på. Utan bara det där lilla misstaget som får ett bräckligt stenhjärta att falla ner i tusen bitar.

Av miriam karlsson - 11 januari 2011 20:58

 


Två skilda världar. En med två röster, en annan med den tredje. Två skilda liv. Ett som går på de rosa, mjuka molnen som doftar rosor, ett som försöker komma fram på taggar gjutna av stål. Smärta som omvänds i vackra fantasier. Två situationer, samma plats, samma historia. En i en mörk dimma som tränger in i alla porer och inte går att kontrollera, en i det vackra land där vatten porlar och ljuset alltid skiner med en bubblande känsla som inte heller går kontrollera.

Båda är i samma kropp men ingen i verkligeheten.

Av miriam karlsson - 9 januari 2011 20:50


 jag lever fortfarande i en fantasi, men jag trivs här. allt är så ljust, vackert och mjukt på ett sätt som verkligheten inte riktigt tillåter.


 

tanken var att jag skulle jobba 4,5 timmar totalt från i måndags tills helgen om två veckor, men visst råkade jag lova att jobba i lördags, bara 7,5 timmar. och imon ska jag visst dit. i 6,5 timmar. men jag får pengar på att jobba 25 % utöver skolan ;) och det är roligare och roligare, faktiskt. jag trivs nu! på jobbet har jag gått på moln, liksom känns hur jag lyfter för varje steg jag tar. Hur vackert är det itne att vara på en plats med mycket bra människor, prata med främmande människor och hjälpa dem, tjäna pengar och slippa tänka för mycket. Fast dom som jobbar där gör dagarna bättre och gör att jag kan gå på moln :)



Av miriam karlsson - 6 januari 2011 23:06

 

Tankar bubblar. jag vet inte om det är bra, bara att det är fantasier. det är allt.



Det var risk igår, ochjag tycker om människorna, och spelet. sedan sov jag hos elin. hon är otroligt mysig och vi gymmade efter att jag varit i kyrkan. och en sväng hann jag träffa sara med :)

Av miriam karlsson - 5 januari 2011 10:18

Av miriam karlsson - 4 januari 2011 22:39

att se det vackra. känna det. är värt allt. för ljuset blir mycket finare om du upplevt mörkret



 

det finns människor jag tycker om. som gör dagarna bättre, men som jag inte träffat på länge.

kärlek

Av miriam karlsson - 4 januari 2011 13:45

.



jason mraz får min tid  

 




.

Ovido - Quiz & Flashcards