miriamkarlsson

Alla inlägg under november 2011

Av miriam karlsson - 15 november 2011 15:00

Hade fotbollsdag med 4:an-6:an i Landsbro. Helt sjukt vad fort tiden går. Känns som ett år sedan vi pratade om gymnasievalen, det var så långt in i framtiden som vi skulle åka till Kenya. 2012 trodde jag aldrig skulle komma. Min hjärna räckte inte så långt att tänka att vi skulle ta studenten en dag..... som alla stora gjorde. Då blev man ju vuxen på något sätt. Sen fattades en utbildning, bröllop, en man och lite ungar innan man var 25 och skulle bosätta sig i någon mysig by i sverige och se tillbaka på ungdomen. Helt sjukt. 

Ålderskris kom nog på köpet när jag pratade med alla lärare som en vuxen till en annan vuxen. Frågan är om jag verkligen är redo för detta? 

Av miriam karlsson - 14 november 2011 19:12

stay true to your self. for once.



Av miriam karlsson - 14 november 2011 15:21



halvförkyld och ska snart ta min eftermiddagslur och hoppas på att jag vaknar upp som en frisk människa laddad inför projektarbetesdag imorgon. 


Du får mig att förstå hur liten jag är.

jag känner mig som ett barn 

lyssnar och försöker förstå dig. 


Av miriam karlsson - 12 november 2011 15:40

Thought I couldn't live without you

It's gonna hurt when it heals too,

And even though I really love you,

I'm gonna smile cause I deserve to

It'll all get better in time



Låt mig fly. ta mig bort till en annat plats

inte för att jag inte trivs. utan för att jag vill vila

låt mig andas, tycka och känna.

för här vet jag inte vet jag är....

Av miriam karlsson - 10 november 2011 22:13

Carry Me
Like You Are My Brother
Love Me Like A Mother
Will You Be There?


Förvirringen ligger inte i vad jag   vill   göra utan vad jag   har tid   att göra. Huvudet är fullt av drömmar, lätta planer. Problemet är när man vill ha det realistiskt och inser att det handlar om vad jag kommer vilja göra när jag är 26. Drömmar jag vill göra men som aldrig kommer uppfyllas. Tomma drömmar.


Jag är glad att du finns. så jag kan veta vem jag är. Utan dig skulle jag

falla sönder. bli disorienterad i en värld av förvirring

Av miriam karlsson - 9 november 2011 16:46

jag ser det nu. jag vill ha dig för att kunna fly. att kunna känna mig fri. att inte längre vara bunden av ungdomen, kraven, relationerna. utan kunna flyga fritt.....


....men jag kommer aldrig få dig

Ovido - Quiz & Flashcards