miriamkarlsson

Alla inlägg under mars 2011

Av miriam karlsson - 27 mars 2011 10:51

Drop everything now
Meet me in the pouring rain
Kiss me on the sidewalk
Take away the pain
'Cause I see, sparks fly whenever you smile


Get me with those green eyes, baby
As the lights go down
Something that'll haunt me when you're not around

'Cause I see, sparks fly whenever you smile



Jag förstår inte vad det är som är så speciellt med musik.

Av miriam karlsson - 27 mars 2011 00:31

I'm flying.

Livet är så bra, det enda som inte riktigt är som jag vill är mina tankar. Varför drömma om något på andra sidan universum, lika omöjligt som stjärnorna? Jag vill bara kasta mig in i det de kallar drömmar, men jag kallar framtid.

Fast sen är det allt det med kärlek också. Vad händer om jag står där och inser att det är försent, jag kommer aldrig se dig igen? Jag skulle ge allt för dig, varenda ögonblick, allt jag äger. Jag klara mig inte utan dig.


  Färger


Sen är Taylor Swift verkligen mysig att lyssna på när man sitter ensam på kvällen, är hungrig och funderar över konsekvenserna av allt.

Låt det vara vackert för evigt.

Av miriam karlsson - 24 mars 2011 21:49

Jag vill ta ett skutt in i framtiden. In i min drömvärld som ligger några månader bort. Kanske innan jag jobbar ihjäl mig, kanske efter. Den kommer i alla fall...


Fast nu ligger den lite på lördag när jag ska handlar massa saker man egentligen inte behöver i Ullared, och förhoppningsvis åka till Sävsjö. Jo, det kommer bli fint och på söndag ska jag träffa en saknad vän. Helgen efter det ska jag med fantastiska vänner till Stockholm och det kommer bli det galnaste av allt. Då ska vi kolla på premiären av ROmeo och Julia, om jag förstått det rätt. Åh! Underbart. Och vet ni? jag tycker om dom tihi



 

Dock har jag bara gamla bilder att komma med :/

Av miriam karlsson - 23 mars 2011 19:37

Alltså, vad händer?

Jag hänger inte med i vad livet har att erbjuda. Är jag snart 18 och går i tvåan? inte trodde jag att sånt här skulle hända. Allt bubblar inom mig, snart bubblar det över! Jag ser fram emot vare dag, varje aktivitet, varje plan. Varenda ögonblick kommer måla detajerna i ett fantastiskt liv.




Jag ska fixa mer bilder, någon dag ^^

Av miriam karlsson - 22 mars 2011 17:25

there's something in the way you laugh and it makes me feel like a child



Lycka. Mitt paket från creativeclub har anlänt, solen har lyst hela dagen, jag är ensam hemma, kaffet är på och ansiktsmasken är klar och precis borttagen. Kan inte bli mycket bättre.


Jag har verkligen förälskat mej i ansiktsmasker, sånna man köper i påse för typ 15-20 kronor. Är så enkelt, går fort och inte alls jobbigt. Plus att det är galet bra. Lite halvt beroende.......


 

Av miriam karlsson - 21 mars 2011 19:37

Det finaste jag vet är att gå bredvid dig på en asfalts väg med solen i nacken. Flyga på moln, barfota, med en kjol som lyfter i sommarbrisen. Med solbrända ben ta mig fram, med håret fortfarande blött från det ljumna vattnet se dig le. Inte kunna vakna upp ur drömmen. Inte vilja vakna. Aldrig.


Sommaren är efterlängtad.

Av miriam karlsson - 20 mars 2011 21:02


För första gången på länge, flera år, faktiskt...... det är fint, men jag vill inte detta. Allt det där med kontroll och beslut gör mig osäker.






What if I'm losing the control? Will you catch me? I'm just so afraid....



Jag har jobbat idag, det var ju inte så kul, men värt det den 25:e! Alla på jobbet är så bra, tur att det gör det bättre. Sen var min bror här. Jag tycker om honom!



Visste du att saknad gör ont? Något fruktansvärt ont. Ett hål i hjärtat liksom.

Av miriam karlsson - 17 mars 2011 19:06

Jag förstår inte. Det liksom balanserar på en våg av omständigheter....



Just nu kan man beskriva mig med ett ord: Hopp.

Jag hoppas på allt i min framtid, och jag gör allt för att uppfylla mina drömmar.

Hur kunde jag komma hit? Mer än hälften av mitt liv hade jag aldrig ens vågat drömma om.



Är hoppet det sista som lämnar människan innan man dör så kommer jag aldrig dö.

Ovido - Quiz & Flashcards